Kaksi eri näkökulmaa, yksi yhdistävä ratkaisu – tekoälyn hyödyntäminen nettisivuilla 

Organisaatioiden asiakaspalvelu ja asiakkaat kipuilevat saman ongelman kanssa. Tieto on olemassa, mutta ei tarpeeksi helposti saatavissa.  Vaikka yrityksen verkkosivuillla on kattava  Q&A-osio, ei se yksinään ratkaise valtaosan asiakkaiden tiedon tarvetta. Tämä on yleinen ongelma monille yrityksille. Vaikka tieto on lisätty verkkosivuille, kiireinen asiakas ei jaksa etsiä sitä tai eksyy monimutkaisille sivuille. 

Asiakkaan näkökulma: ”Minulla ei ole aikaa kahlata monisivuisia nettisivuja löytääkseni tarvitsemani tiedon” 

Nykyasiakas on kiireinen. Kun ongelma tai kysymys tulee mieleen, asiakas haluaa saada vastauksen nopeasti. Vaikka vastaus löytyisi verkkosivujen syövereistä, se ei auta, jos etsimiseen koetaan menevän liikaa aikaa. Turhautuminen kasvaa, ja lopulta hän päätyy soittamaan asiakaspalveluun tai lähettämään sähköpostia, mikä taas kuormittaa yrityksen asiakaspalvelua tarpeettomasti.  

Asiakaspalvelun näkökulma: ”Samoja kysymyksiä kysytään yhä uudelleen, vaikka tieto löytyy nettisivuilta” 

Asiakaspalvelutiimi kohtaa saman haasteen toisesta kulmasta. He vastaavat toistuvasti samoihin kysymyksiin, vaikka tieto olisi saatavilla verkkosivuilla. Tämä vie aikaa ja resursseja monimutkaisempien asiakastilanteiden ratkaisemiselta ja voi johtaa asiakaspalvelijoiden kuormittumiseen.  

Tekoälyavustaja asiakkaan ja asiakaspalvelun tukena 

Avatars Intelligence Oy:n kehittämä tekoälypohjainen virtuaalinen asiakaspalvelija eli avatar voi toimia asiakkaan ja oikean tiedon välillä. Sen avulla asiakas saa vastaukset nopeasti ilman turhaa etsimistä eikä asiakaspalvelun resurssit kulu yleisimpien kysymysten kysymiseen. Tekoälyä hyödyntävän avatar pystyy: 

  • Vastaamaan asiakaskyselyihin nopeasti ja täsmällisesti –  tarjoaa selkeät ja nopeat vastaukset asiakkaiden kysymyksiin. 
  • Tunnistaa yleisimmät asiakaspalvelutilanteet ja ehdottaa ratkaisuja –  analysoi tilanteen ja suosittelee sopivaa toimintatapaa. 
  • Löytää tarvittavat ohjeet sekunneissa ja ohjaa eteenpäin –  hakee oikean tiedon ja ohjaa asiakkaan tarvittaessa eteenpäin. 
  • Palvelee 24/7, yleisimmillä kielillä –  on käytettävissä myös silloin, kun asiakaspalvelijat eivät ole saatavilla ja keskustelua voi käydä yleisimmillä kielillä. 
  • Pyytää palautetta, muistaa keskustelut ja oppii niistä –  hyödyntää aiempia vuorovaikutuksia kehittyäkseen. 

Kiinnostuitko? Voit lukea lisää AI-asiakaspalvelijan hyödyistä tästä.

Avatars Chat Ava

×

Kiinnostuitko?

Keskustele asiantuntijamme kanssa ja löydä täydellinen ratkaisu tarpeisiinne. Varaa tapaaminen jo nyt!